lørdag 14. april 2012

Aran-genser til Kjæresten:)

Allerede da vi ble sammen for litt over et år siden uttrykte Kjæresten at jeg kunne jo godt strikke en genser til ham. Da jeg aldri har strikket en genser i voksenstørrelse var tanken en smule skremmende, hadde jeg tålmodighet nok til å gjøre den ferdig?! I mars bestemte jeg meg endelig for at nå var det på tide å begynne. Kjæresten valgte selv mønster, etter at jeg hadde funnet frem noen alternativer. Han liker ikke for mye mønster og farger så det endte med en genser i et flott Aran-mønster.


Dro på garnbutikken å valgte en nydelig mørk petrolblå farge og endte opp med Smartgarn siden det er superwash. Oppskriften er fra Sandnes Garn, Til Fjells hefte nr. 0611.
Jeg hadde aldri strikket fletter før jeg begynte på dette prosjektet, men det var jo superenkelt:) Hadde trodd det var mer komplisert.
Den spede begynnelse..


Her er den første armen ferdig:)


Her er snart begge armene ferdig, regner med å bli ferdig i løpet av dagen med arm nr.2. Lærte av mamma at det er lurt å starte med armene, for når jeg er ferdig med bolen kan jeg bare sette på armene og fortsette strikkingen:)

Det er raglanfelling på genseren, noe jeg synes er veldig greit for jeg er ikke så veldig glad i montering.

Det blir spennende å arbeide videre med dette prosjektet, og gleder meg veldig til å se Kjæresten i den ferdige genseren.





2 kommentarer: